El-Loggen

Här skall föras bok om elförbrukning och laddning.


100702: Proppellerladdningsfunktionen funnen OK.

100703: Lämnade hamn på 60% - kopplade in solcell. Laddade via prop i ca 1,5h - 7kn = 6AH?

100706: Nere på 30%

100707: Laddade från 230 nätet till 99% 13,18V (0,4A belastning).

100708: 94% i hamn

100713: 95% - detta trots tropisk natt / 28 grader och kylboxen igång ett dygn tillsammans med solcell.

100720: 69% I hamn efter 5 dygn ute i skärgårn med div. hamnmanövrering. ~ 3 timmmar propp laddning.

100904: 39% (11,95V). Ett par dagsturer samt 2 kappseglingar senare så är det dags att skydda batterierna.

100911: 100% 13,45 volt

100919: Gick till Puttisholmen och hem - ca 6nm motor på hemvägen. 75% och 12,75V.

100925: In och ut i hamn + 1 nm kanske för att nå ut till vinden på Kanan - 68% 12,65V

101002: In/ut hamn + lite lägga till/ut vid destinationen. 65% - 12,62V

101008: 100% efter laddning.

110212: 100% 12,35V - Hmm... Kyla (-8 C) ??

110504: 100% 12,11V

110505: Sladden i väggen.

110506: 99% 13,22V Säsongen börjar

110508: 59% 12,51V ca 6 nm motor + in/ut hamn

110515 Laddade från väggen: 100% 13,45V

110522 80% 12,91V i hamn efter Ornö Runt - proppladdade 10 min.

110601 Sladden i väggen inför Gullviverallyt (Getfoten 50kr avgift - laddade för 2,80kr - typ) til 100% ?V

110605 I hamn efter 4 dagar - 79% 12,72V Poppladdade 1nm (+10A) + körde solpanelen efter kappseglingarna. 1,5 nm motor vid hamnbyte pga. vind.

110612 100% efter att ha kopplats till 230 nätet

110619 70% 12,57V efter Roslagen Sea Race. -> 80% då det dojade ur på väg mot Gåshaga.

120428 99% 13.19 volt - Säsongspremiär :)

121118 100% 14.12 Volt vid 0,3A belastning - vinterförvaring.

blog comments powered by Disqus